0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی محصولات
    بسته

    ترمومتر لیزری چیست و انواع ترمومتر

    ترمومتر لیزری چیست و انواع ترمومتر

    دماسنج یا ترمومتر (Thermometer) وسیله ای برای اندازه گیری حرارت و دما است.این وسیله انواع مختلفی مثل ترمومتر لیزری، ترمومتر مادون قرمز، ترمومتر دیجیتال، ترمومتر نفوذی و دارد که هر کدام برای کاربرد های خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.

     

    انواع ترمومتر

    به طور کلی دماسنج یا همان ترمومتر ها به 2 دسته تماسی و غیر تماسی تقسیم میشوند.در نوع تماسی، برای اینکه عمل سنجش حرارت انجام شود باید پراب یا همان حسگر دستگاه به سطح جنس مذکور بچسبد.در ترمومتر غیر تماسی که به نام ترمومتر لیزری شناخته میشود نیازی به تماس حسگر به سطح مورد نظر نمیباشد و در واقع این کار از طریق لیزر از راه دور انجام میشود.

    انواع ترمومتر تماسی

    به طور کلی ترمومتر های تماسی به 4 دسته ترمومتر جیوه ای،ترمومتر دیجیتال،ترمومتر الکلی و ترموکوپل ها تقسیم میشوند و از دقت بالایی برخوردا هستند.در تمام ترمومتر های تماسی،یک پراب یا یک حباب و سنسور از جنس فلزی وجود دارد که از طریق آن و با تماس با سطح مورد نظر دما را میسنجد.

     

     

    ترمومتر غیر تماسی

    دماسنج های غیر تماسی که بیشتر به عنوان ترمومتر مادون قرمز، ترمومتر لیزری و در کل Infrared Thermometer شناخته می‌شوند اگر چه قیمت بالاتری دارند، اما می‌توانند در فاصله و محدوده بیشتری بکار گرفته شوند.

    ترمومتر لیزری یا تفنگی چیست؟

    دماسنج مادون قرمز سنسوری است که از یک عدسی تشکیل شده است تا انرژی فروسرخ (IR) را روی یک آشکارساز متمرکز کند، که انرژی را به سیگنال الکتریکی تبدیل می کند که می تواند پس از جبران تغییرات دمای محیط، بر حسب واحد دما نمایش داده شود.

    ترمومتر لیزری مادون قرمز IR به طور گسترده در بسیاری از صنایع و محیط های کاری و صنعتی برای تعیین درجه حرارت سطح مورد استفاده قرار می گیرند

    ترمومتر لیزری چگونه کار میکند؟

    ترمومترهای لیزری با استفاده از لنز‌ها و آینه‌هایی که درون آن تعبیه شده است انرژی مادون قرمز را در یک نقطه متمرکز کرده و با اندازه گیری انرژی و تبدیل آن به سیگنال الکتریکی دمای جسم را بدون تماس تا فاصله ۵۰ متر اندازه گیری میکند.مزایایی که ترمومترهای لیزری دارند میتوان به اندازه گیری اجسام در حال حرکت،اندازه گیری دما از فاصله دور و سرعت پاسخدهی بالا اشاره کرد.

     

     

    درج نظر
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    ابزار دقیق
    برق و الکترونیک
    موتورخانه و گرمایش
    تهویه مطبوع
    استخر، سونا، جکوزی
    تراشکاری و قالب سازی
    ابزار دستی و عمومی
    جوشکاری و برشکاری
    باغبانی و آبیاری
    تجهیزات ایمنی و امنیت
    بازگشت به بالا