0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی محصولات
    بسته

    ترموستات چیست

    ترموستات چیست

    اصل کار ترموستات

    ترموستات چیست ؟ترموستات وسیله ای است که برای حفظ دمای مطلوب در سیستمی مانند یخچال ، تهویه هوا ، و در دیگر  دستگاه استفاده می شود. ترموستات روی اصل انبساط حرارتی مواد جامد کار می کند.

     ترموستات بی متال

    یک ترموستات سنتی دارای دو قطعه فلزات مختلف است که به یکدیگر وصل می شوند تا به اصطلاح یک نوار دو فلزی (یا نوار دو فلزی) تشکیل شود. نوار به عنوان یک پل در یک مدار الکتریکی متصل به سیستم گرمایش شما کار می کند. به طور معمول “پل پایین است”، نوار از طریق مدار الکتریسیته حمل می کند ، و گرمایش روشن است. وقتی نوار داغ می شود ، یکی از فلزات بیش از دیگری گسترش می یابد بنابراین نوار کمی خم می شود.

    سرانجام ، آنقدر خم می شود که  مدار را باز می کند. “پل به پایان رسیده است” ، برق بلافاصله قطع می شود ، گرمایش قطع می شود و اتاق شروع به خنک شدن می کند. اما پس از آن چه اتفاقی می افتد؟ با سرد شدن اتاق ، نوار نیز خنک می شود و به شکل اصلی خم می شود. دیر یا زود ، دوباره به مدار باز می شود و باعث می شود برق دوباره جریان یابد ، بنابراین گرمایش دوباره روشن می شود.

    با تنظیم شماره گیری دما ، دمایی را که در آن مدار روشن و خاموش می شود تغییر می دهید. از آنجا که طول می کشد و نوار فلزی گسترش می یابد و منقبض می شود ، گرمایش دائماً هر چند ثانیه روشن و خاموش نمی شود ، که می تواند بی معنی باشد (و کاملاً تحریک کننده باشد). بسته به اینکه چقدر خانه شما عایق شده است و هوای آن در خارج از هوا سرد است ، ممکن است یک ساعت یا بیشتر طول بکشد تا ترموستات پس از خاموش شدن ، دوباره روشن شود. 

    چگونه یک ترموستات بی متال  روشن و خاموش می شود

    • تنظیمات به شما این امکان می دهد تا دمائی را که در آن ترموستات روشن و خاموش می شود تنظیم کنید.

    • تنمظیمات  از طریق یک مدار به سنسور دما متصل می شود (یک بی متال ، که در اینجا به رنگ قرمز و آبی نشان داده شده است) ، که با خم شدن  کم و بیش یک مدار الکتریکی را روشن و خاموش می کند.
    • نوار بی متال  (“دو فلز”) از دو نوار فلزی جداگانه ساخته شده است كه به هم چسبانده شده اند: یك قطعه برنجی (آبی) كه به یك قطعه آهن (قرمز) پیچیده شده است.

    • با گرم شدن آهن ، آهن کمتر از برنج گسترش می یابد ، بنابراین با افزایش دما ، نوار دو طرفه به سمت داخل منحنی می شود.

    • نوار دوتایی بخشی از یک مدار الکتریکی (مسیر خاکستری) را تشکیل می دهد. وقتی نوار خنک است ، مستقیم است ، بنابراین به عنوان پلی عمل می کند که از طریق آن برق می تواند جریان یابد. مدار روشن است و گرمایش نیز انجام می شود. هنگامی که نوار گرمتر است ، مدار را خم کرده و می شکند ، بنابراین هیچ برق نمی تواند جریان یابد. اکنون مدار خاموش است.

    درج نظر
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    ابزار دقیق
    برق و الکترونیک
    موتورخانه و گرمایش
    تهویه مطبوع
    استخر، سونا، جکوزی
    تراشکاری و قالب سازی
    ابزار دستی و عمومی
    جوشکاری و برشکاری
    باغبانی و آبیاری
    تجهیزات ایمنی و امنیت
    بازگشت به بالا